אבחון התפתחות הילד פרטי

חן אור יונגרוירט - פסיכולוגית קלינית M.A | מכון סול לפסיכותרפיה | פורסם: 02.2.22 | עודכן: 03.3.24

אבחון התפתחות הילד פרטי, או אבחון התפתחותי פרטי, הוא הערכה מקיפה של מצבו ההתפתחותי של הילד, הנערכת במסגרת מכון אבחון פרטי, על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה.

במכון סול מתקיימים אבחונים וטיפולים התפתחותיים באופן פרטי על-ידי נוירולוג ילדים פרטי ופסיכולוגים, אשר עברו הכשרה לאבחון התפתחותי בגיל הרך, באמצעות הכלים החדשים והמתוקפים ביותר לפי הנחיות משרד הבריאות וביטוח לאומי.

ההתמחויות שלנו: אבחון התפתחותי רפואי פרטי, אבחון פסיכולוגי התפתחותי, אבחון ילדים בגיל הרך, אבחון אוטיזם בגיל הרך ועוד.

תורים זמינים- עד כחודש ממועד הפנייה.

חשוב לדעת! אבחון התפתחות הילד לעיתים מצריך אבחון נוירולוגי בלבד או פסיכולוגי בלבד ולעיתים מצריך את שני האבחונים יחד (למשל לצורך אבחנה של ASD).

לכל אחד מהאבחונים תעריף שונה, נפרד ומתקיים בפגישות נפרדות. משמע: ייתכן כי הנוירולוג יפנה אתכם לאבחון המשך אצל הפסיכולוג ולהיפך. 

ילדה מסתכלת על לוח בכיתה, עליו כתובות נוסחאות מתמטיות.

מהו אבחון התפתחותי פרטי? כיצד נערך, ומדוע הוא כדאי?

מהו עיכוב התפתחותי, ומהם הסימנים?

בשנים הראשונות לחיים מתרחשים שינויים משמעותיים וקפיצות מדרגה מרחיקות לכת, בהתפתחות שכלית, נפשית, חברתית וגופנית. קצב ההתפתחות אינו זהה אצל כל הילדים, ולרוב אין סיבה לדאגה: ילד אשר מעט מתעכב בהשגת אבן דרך התפתחותית, ישיג אותה בזמנו שלו.

עם זאת, לעיתים ילדים מתעכבים באופן משמעותי בהשגת אבני דרך מסויימות, דבר העלול לרמוז על נוכחותה של לקות, קושי או הפרעה התפתחותית כלשהי.

ישנן “נורות אזהרה” לקשיים התפתחותיים, אשר יתכן כי ההורים ישימו לב אליהן. הסימנים הללו יתבטאו לרוב פער תפקודי משמעותי בין הילד לבין בני גילו, בתחום אחד או יותר:

  • תינוק שאינו מגיב להוריו, בגיל בו אמור להתחיל להגיב.
  • פעוט שלא מתחיל ללכת, בגיל בו הוא כבר אמור ללכת.
  • לא מדבר, דיבור מצומצם מאוד או לקוי ביחס לבני גילו.
  • ילד שלא יוזם תקשורת או משחק עם בני גילו, ולא משתף פעולה כשפונים אליו.
  • מתקשה ברכישת ידע חדש ומיומנויות, כמו זיהוי מספרים ואותיות, סידור לפי שייכות.
  • קושי בתהליכי חשיבה, הפשטה ותפיסה.
  • סובל מהתקפי זעם וקשיי וויסות רגשי נוספים.

על מנת לבדוק אם אכן קיים עיכוב בהתפתחות ו/או אבחנה ספציפית, ההורים יכולים לגשת עם הילד לאבחון התפתחותי מקיף.

הורים יכולים לגשת לאבחון התפתחותי מקיף מטעם עצמם, אם הם רואים צורך בכך. רופא ילדים או רופא התפתחותי עשוי להפנות את ההורים לקחת את הילד לאבחון התפתחותי מקיף, אם רואה אצל הילד חריגה תפקודית ביחס לנורמה. בנוסף, הגננת רואה את הילד במשך רוב שעות היום ויכולה לשים לב לפערים בינו לבין הילדים האחרים, ולפי כך להמליץ להורים לקחת אותו לאבחון.

אך מה זה למעשה אבחון התפתחותי?

מהו אבחון התפתחותי?

אבחון התפתחותי מקיף, בפשטות, הוא אבחון שבודק אם הילד סובל מעיכוב או לקות התפתחותיים הדורשים טיפול מיוחד.

האבחון משמש לצורך זיהוי פערים בתפקוד הילד ביחס לבני גילו, מתן אבחנה ספציפית, קבלת המלצות לטיפול, הוראות לגורמים מקצועיים ומימוש זכויות במוסדות המדינה.

באבחון התפתחותי יש התייחסות למספר תחומים:

  1. התפתחות שפתית- האם הפעוט מצליח להגות מילים וצירופי מילים בהתאם למצופה מבני גילו ושלב התפתחותו.
  2. התפתחות אינטלקטואלית (שכלית)- האם הילד מצליח לעבד ולהבין סיטואציות והקשרים
  3. התפתחות גופנית- בחינה של יכולות מוטוריות גסות ועדינות, תיאום עין יד, קורדינציה ועוד
  4. התפתחות חברתית רגשית- חיוך חברתי, תגובה הולמת לסיטואציות חברתיות, ויסות חושי ורגשי ועוד.

לרוב האבחון יתחיל מאבחון פסיכולוגי (שנערך על ידי פסיכולוג התפתחותי) או אבחון רפואי (שנערך על ידי רופא התפתחותי), או שניהם, על מנת לאתר נכונה את הלקות או האבחנה. בהמשך, לאחר שהילד יאובחן, נפנה אותו להמשך טיפול והערכה גם אצל מומחים נוספים: פיזיותראפיסט, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ועוד, באופן ייחודי ובהתאם לצורך המזוהה.

סוללת האבחון היא בהתאם לגיל של המאובחן והלקות שבה חושדים.

במהלך האבחון, הרופא יעביר להוריי הילד שאלונים אודות אבני הדרך ההתפתחותיות של הילד ויערוך תחקיר מעמיק, במקביל לבדיקה הרפואית הקלינית.

במה אבחון התפתחותי מסייע?

לאבחון התפתחותי מקיף יש מספר תפקידים חשובים:

ראשית, האבחון נותן שם לקשיים מהם סובל הילד. מתן אבחנה פסיכולוגית/נוירולוגית/פסיכיאטרית ספציפית, יכול להרגיע את חוסר הוודאות סביב השאלה “מה לא בסדר בילד שלי”, המעוררת מתח רב אצל הורים. יש משהו מרגיע בלדעת שלבעיה יש שם, הדבר מאפשר אף מציאת הורים בעלי התמודדות דומה, לשיתוף הקשיים. זאת ועוד, מיפוי הקשיים והחוזקות מאפשר להורים להבין יותר טוב את ילדם ולמצוא מידע נוסף על הקשיים הללו.

שנית, האבחון משמש למימוש זכויות. מוסדות מדינה שונים דורשים דו”ח אבחון מתאים לצורך הכרה בילד כבעל קשיים, ומתן זכויות מתאימות. ספציפית, המוסד לביטוח לאומי דורש אבחונים לצורך הועדה להכרה בנכות (למתן קצבאות ושירותי סל שיקום) ומשרד החינוך דורש אבחונים לועדת זכאות ואפיון (לקביעת גישה לשירותי חינוך מיוחד, סל סיוע ומסגרות חינוך מיוחדות). ללא דו”חות אבחון מתאימים, לא יוכלו המוסדות לקבוע זכאות לזכויות הללו. דו”ח האבחון כולל המלצות נקודתיות למוסדות הללו, לגבי איזה סוגי סיוע יטיבו עם הילד.

שלישית, האבחון מפרט המלצות לטיפול, הוראות וקווים מנחים לאנשי מקצוע. בדו”ח האבחון יופורטו סוגי גורמים טיפוליים אשר יכולים לסייע לילד, כך שההורים יוכלו לפנות אליהם. בנוסף, יכללו בדו”ח האבחון קווים מנחים לאנשי מקצוע וטיפול. הדבר חשוב מאין כמותו, משום שלאבחנות שונות יש סוגי שונים של טיפולים והתערבויות אידיאלים עבורן, ויש צורך בהתאמת הטיפול לסוג ורמת הקושי של הילד. יתכן כי יופיעו בדו”ח האבחון אף המלצות עבור ההורים עצמם, בנוגע להתמודדות מול אתגרים שונים עם הילד, בהווה ובעתיד.

רביעית, לאבחון יש תפקיד מניעתי. כשהדבר נוגע להפרעות התפתחותיות, אבחון וטיפול בשלב מוקדם חשובים מאין כמוהם. לא ניתן “לרפא” הפרעות התפתחותיות וקשיים התפתחותיים. עם זאת, כאשר ניתן טיפול מתאים בשלב מוקדם ככל האפשר, הפערים העתידיים בין הילד לבני גילו יהיו קטנים יותר באופן משמעותי, לעומת ילד שטופל בשלב מאוחר יותר, או לא טופל כלל.

אבחון התפתחותי פרטי

ניתן לבצע אבחון התפתחותי במכון ציבורי להתפתחות הילד. עם זאת, קיימת האפשרות לבצע אבחון התפתחותי לילדכם במכון אבחון פרטי.

אבחון התפתחותי פרטי נערך במסגרת פרטית (שאינה ציבורית), על ידי אנשים מקצוע הפועלים באופן פרטי ולא במסגרת קופת חולים.

לאבחון התפתחותי במכון פרטי יתרונות רבים על פני אבחון במכונים ציבוריים להתפתחות הילד, אשר הופכים אותו לכדאי יותר.

מדוע כדאי לבחור באבחון התפתחות הילד פרטי, על פני ציבורי?

מכונים ציבוריים, כמו מכונים להתפתחות הילד, עוסקים באבחון ילדים בשאלות מגוונות, כגון, אבחון אוטיזם בגיל הרך, אבחון מחוננים בגיל הרך, אבחון רופא התפתחותי, אבחון מוגבלות שכלית התפתחותית ועוד.

שירותי האבחון הינם מסובסדים וניתנים על ידי קופות החולים.

יחד עם זאת, חשוב להיות ערים לכך, שלרוב ההמתנה לשירות המגיע לכל אחד מאיתנו בחינם כרוך בזמן יקר. בזמן זה לצערנו הורים רבים מפספסים את חלון ההזדמנויות הכל-כך חשוב לאבחון וטיפול בילדם בגיל הרך.

באופן זה, ילדים רבים עשויים ליפול בין הכיסאות ולא לקבל את האבחנה המתאימה להם ולא להתחיל בזמן את הטיפול שלו הם כה זקוקים למען התפתחותם והתקדמותם בשלל התחומים.

לאבחון התפתחות הילד במכון פרטי ישנה תרומה רבה, המושתת בעיקר על זריזות מקצועיות ויעילות.

במכון פרטי, שירותי אבחון וטיפול ניתנים עד כשבועיים מרגע הפנייה הראשונית. המאבחנים והמטפלים במכוננו מוכרים על-ידי משרד הבריאות, ביטוח לאומי והביטוחים הפרטיים ועוסקים בכל סוגי האבחונים.

חשוב לדעת! במקרים מסוימים שבהם ההמתנה לשירותי אבחון עולה על טווח זמן סביר (כחודש וחצי), ישנה אפשרות לנסות ולדרוש החזר כספי מקופת החולים, בגין האבחון ההתפתחותי שרכשתם לילדכם באופן פרטי.

בהמשך הכתבה צרפנו לינק לאתר ‘כל זכות’ הנותן פירוט בעניין החזר מקופ”ח.

מה ההבדלים בין אבחון התפתחותי פרטי לאבחון ציבורי במכונים להתפתחות הילד?

ההבדלים בין אבחון התפתחותי פרטי, לאבחון במכונים להתפתחות הילד הינם מהותיים.

ישנם הבדלים ברורים מאליהם, כמו מקצועיות של אנשי הצוות ועלות גבוהה יותר לאבחון פרטי וישנם הבדלים מהותיים יותר, שאינם תמיד ברורים לפונים.

כעת נפרוט את ההבדלים:

הצוות המאבחן

באבחון התפתחותי פרטי, הצוות המאבחן הינו פסיכולוג מומחה לאבחון בתינוקות ופעוטות, נוירולוג התפתחותי או פסיכיאטר שעבר הכשרה מתאימה.

האבחונים בפרטי מושתתים על כלי אבחון מתוקפים וסטנדרטים, שהוכחו במחקרים עדכניים כמדייקים בצורה הטובה ביותר את האבחנה.

דבר זה הינו מהותי, למשל באבחון אוטיזם פרטי, כאשר האבחון שלנו נועד לבדוק שאלה ספציפית- האם מדובר בילד המתמודד עם הפרעת תקשורת?

במכונים להתפתחות הילד לעומת זאת, מדובר בצוות רב-מקצועי (בד”כ, קלינאית תקשורת/מרפאה בעיסוק/רופא התפתחותי/פסיכולוג), אשר מבצעים תצפיות על הילד ויחד, מקבלים החלטה אם הילד הינו בעל הפרעת תקשורת, או לא.

אנשים רבים נוטים לחשוב כי צוות רב-מקצועי מאבחן הוא דבר חיובי ואכן כך, אם מדובר במבחנים סטנדרטים ומתוקפים.

לצערנו, מפאת קוצר זמנים, במכונים ציבוריים אבחונים רבים מושתתים על תצפיות וחוות דעת מקצועית בלבד, מבלי שימוש בכלים אבחוניים מדויקים, אשר יקרים ולא נמצאים תמיד בהישג יד ותחת הכשרה של הצוות.

לרוע המזל, פעמים רבות בצורה הזאת ילדים “מתפספסים” ומגיעים מאוחר יותר למכונים פרטיים, שם הם אכן מקבלים אבחנה של תקשורת/אוטיזם.

זמינות התורים

זמינות תורים במכונים להתפתחות הילד (לצערנו הרב!) הינה נמוכה מאוד, לעומת מכונים המבצעים אבחונים התפתחותיים פרטיים.

על אף שעל-פי חוק כל ילדי המדינה זכאים לשירותי התפתחות הילד, התורים לא מאפשרים לאנשים להסתייע בכך ולכן פונים רבים מגיעים לשירות הפרטי.

בשלב זה חשוב לציין כי אנו ממליצים לכם לבדוק את זכויותיכם, מול קופות החולים וההחזר המגיע לכם, באם הנכם פונים לאבחון התפתחותי פרטי!

תופתעו לגלות כי קופת החולים מחויבת לתת לילדכם תור לאבחון תוך 3 חודשים ממועד הפנייהבאם קופת החולים לא יכולה לספק לכם תור זה, הם מחויבים לתת לכם החזר מסוים.

קראו על כך כאן באתר ‘כל זכות’.

כלי האבחון

במכונים פרטיים, אבחונים פסיכולוגיים מושתתים על כלי אבחון מתוקפים סטטיסטית, כמו מבחני אינטיליגנציהמבחן אדוס בשאלת תקשורת, ראיון ADI-R ועוד.

יש להבין כי המכונים להתפתחות הילד עובדים תחת עומס משמעותי ביותר, ולכן אינם מצליחים להיענות לכל הדרישות של חוזר מנכ”ל משרד הבריאות, בדבר אבחון אוטיזם ואבחונים התפתחותיים נוספים.

כלומר- אבחונים של המכונים ההתפתחותיים של קופ”ח הינם תקפים לצורך ביטוח לאומי, אך כיוון שאינם מבוססים על מבחנים מתוקפים כמו אדוס ו-ADI-R, לצערנו הינם מוגבלים ביותר.

אבחונים אלו הינם מוגבלים משתי סיבות עיקריות:

  1. האבחון מפספס ילדים רבים- כלומר, אנו עלולים בטעות, לסמוך על התצפית שלנו בלבד כאנשי מקצוע, לא להשתמש בכלים סטנדרטים שנועדו לבדוק אבחנה התפתחותית כזו או אחרת, ולכן עלולים לא למצוא הפרעה התפתחותית/הפרעת תקשורת, למרות שהיא כן קיימת! דבר זה הינו אסון של ממש- ילדים אלו בעצם יכולים לא לקבל את הטיפול המתאים עבורם, בהקדם האפשרי. ידוע שבהפרעות התפתחותיות, מהותי לאבחן מהר כדי לטפל מהר!
  2. ביטוח לאומי- פעמים רבות המוסד לביטוח לאומי נאלץ לבקש מההורים לקחת את הילד לאבחן סטנדרטי, הנשען על כלי אבחון כמו האדוס, כדי להוכיח מעל כל ספק סביר, שהילד אכן מאובחן עם הפרעה התפתחותית. זאת, כיוון שאנשי מקצוע מבינים כי אבחנה רב-מקצועית המושתתת על תצפית משותפת, אינה מספיקה!

אחת התרומות העיקריות של אבחון התפתחותי פרטי, היא היעילות וההעמקה באבחון.

דיסקרטיות, חיסיון וחשיפה לאנשי מקצוע

סיבה נוספת לכך הינה האנונימיות והדיסקרטיות שניתנת בשירות הפרטי.

לעומת אבחון הנעשה במכונים להתפתחות הילד, אבחון פסיכולוגי התפתחותי פרטי (בגיל הרך), הינו שירות מקצועי, מקיף ושאינו מתועד באף מקום, פרט לתיעוד פנימי של המכון הפרטי.

במכונים של קופות החולים, לרוב ילדים עוברים שרשרת של תצפיות על-ידי בעלי מקצוע מגוונים:

פסיכולוג, פסיכיאטר/נוירולוג, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ועוד. שרשרת זו של אנשי מקצוע רואה את הילד באופן חלקי ולאורך זמן רב וממושך.

לאופן אבחון זה יתרונות רבים, אך גם חסרונות. חסרון אחד משמעותי הוא הליווי המוגבל ובזבוז הזמן.

איך בפועל מתבצע אבחון התפתחות הילד פרטי?

אבחון התפתחות הילד פרטי מתחיל בפנייתכם למכון האבחון הפרטי. ראשית, תשוחחו עם אחת מיועצות המכון, לצורך קבלת פרטים הדדית ורקע לאבחון. בסיוע היועצת המקצועית, ובהתאם לגיל וקשייו של ילדכם, יקבע סוג האבחון איתו תתחילו, פסיכולוגי או רפואי.

כפי שציינו קודם, התהליך האבחוני הפרטי עשוי להתחיל מאבחון פסיכולוגי או מאבחון רפואי. בחלק מהמקרים, לאחר מעבר אבחון מסוג אחד, תדרש העברת אבחון מהסוג השני, אך לא בכל המקרים. יתכן כי יוחלט מראש שעל הילד לעבור את שני סוגי האבחונים, ולעתים ההחלטה תתקבל רק בהתאם לתוצאות האבחון הראשון. הדבר כפוף לשיקול דעת מקצועי ולקווים המנחים בחוזר מנכ”ל משרד הבריאות.

אבחון פסיכולוגי התפתחותי פרטי

אבחון פסיכולוגי התפתחותי נערך על ידי פסיכולוג התפתחותי או פסיכולוג חינוכי, בעלי הכשרה מתאימה.

אנחנו נפגוש את ההורים ואת הילד בנפרד, נעביר אבחונים פסיכולוגיים התפתחותיים ובכך נעריך את התפתחותו של הילד, לעומת שאר אוכלוסיית בני גילו.

לאחר סיום תהליך האבחון המהיר והיעיל, נצייד את ההורים בדו”ח אבחוני מעמיק, שיתאר בצורה רחבה את יכולותיו וקשייו של הילד.

מהם, נצא אל ההמלצות למסגרות חינוכיות ו”נצייד” את ילדיכם בהבנה המעמיקה ביותר שלנו, כדי שיחווה כמה שפחות פערים במסגרת החינוכית בה משתלב.

אבחון רופא התפתחותי פרטי

אבחון רפואי (נוירולוגי או פסיכיאטרי) בגיל הרך, הינו אבחון מקיף הבודק את ההורים, הילד והאינטראקציה בין השניים, במטרה לסייע בשאלה- עם מה הילד מתמודד וכיצד ניתן לעזור לו.

האבחון הרפואי אף יתמקד בהיבטים התפתחותיים הקשורים לגוף: יכולות מוטוריות, חישה, טונוס שרירים ועוד.

פעמים רבות, הורים פונים לאבחון זה תחת השאלה האם הילד מתמודד עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) ובשאלות נוספות. למשל, ילדים שהינם חסרי מנוח בבית-הספר, או שמתקשים ליצור קשרים חברתיים.

נוירולוג התפתחותי, או פסיכיאטר מומחה בילדים ונוער שעבר הכשרה באבחון בגיל הרך, הם הרופאים היחידים שיכולים לבצע אבחון רפואי התפתחותי.

אבחון ילדים בגיל הרך

הורים פונים תחת סיבות מגוונות לאבחון ילדיהם בגיל הרך. לרוב, הורים מגיעים לאבחון כיוון שרוצים לדעת אם הילד מתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם או לקות התפתחותית אחרת.

פסיכולוגים התפתחותיים ורופא פסיכיאטר/נוירולוג בעל הכשרה בהתפתחות הילד, הם אנשי המקצוע היחידים היכולים לאבחן ילדים מתחת לגיל 5. כך, על-פי הגדרת משרד הבריאות.

בבסיס החלטה זו ישנו רציונל חשוב מאוד: רק אנשי מקצוע בעלי הכשרה ספציפית, הם אלו אשר יוכלו לאבחן תסמונות, לקויות ועיכובים התפתחותיים. זאת, כיוון שבחמשת השנים הראשונות, הילדים שלנו מתפתחים באופן מואץ ויוצא דופן.

התפתחות המוח, כמו ההתפתחות הרגשית-חברתית הינו דבר עדין אשר רק איש מקצוע מנוסה למקצועי יוכל לסווג ולאבחן.

כעת נציג את הסיבות העיקריות בשמן יש לפנות לאבחון ילדים בגיל הרך. נציין כי ישנן סיבות נוספות ועל שאלות אלה ואחרות, אנו עונים באבחון מעין זה.

אבחון פרטי בגיל הרך

אבחון אוטיזם בגיל הרך

אבחון אוטיזם לגיל הרך הינו אבחון רחב ומורכב משני אנשי מקצוע: פסיכולוג התפתחותי ופסיכיאטר/נוירולוג ילדים.

ביטוח לאומי, מבקש מהורים להציג אבחנה כפולה של אוטיזם בגיל הרך, תוך שימוש במבחן אדוס וזאת, על-מנת להוכיח מעל כל ספק כי הילד אכן זכאי לסל השירותים הרחב שמגיע לילד המאובחן על הספקטרום האוטיסטי.

באבחון זה, אנחנו נבדוק את יכולות התקשורת הבינאישיות של הילד, דרך תקשורת עם הוריו והתקשורת של עם הפסיכולוג/הפסיכיאטר/נוירולוג המאבחנים.

  • אנחנו נבחן את היכולת השפתית של הילד- עד כמה הילד מתקשר בצורה מתאימה וסבירה, לעומת שאר בני גילו.
  • נבחן את המחוות הבינאישיות– עד כמה הילד יודע להביע את עצמו, באופן שאחרים יבינו אותו.
  • מה המידה בה הילד מצליח ליצור קשר עין רציף וטוב?
  • מה נושאי השיחה של הילד, כמה הם ספציפיים וכמה מגוונים?
אבחון בגיל הרך פרטי

אבחון בגיל הרך במכון פרטי

אבחון מחוננים בגיל הרך

מחוננות היא משימה לא פשוטה לאבחון בגיל הרך. גם באופן פרטי. לכן, ברוב הפעמים אבחון מחוננות נעשה באזור כיתה ב’, זמן בו אנו מצפים מילדים לסיים לרכוש את תהליך הקריאה.

יחד עם זאת, מחוננות ידועה כיכולת אינטיליגנציה מעל הממוצע ולכן, ניתן לאבחן ולהעריך את היכולת האינטלקטואלית הכללית של הילד, עוד בגילאים צעירים ביותר: גיל 3 ואילך.

מבחן אינטיליגנציה, ביילי או מאלן, הינו מבחן בו משתמשים פסיכולוגים התפתחותיים, במטרה להעריך את היכולת הקוגניטיבית, גם כשהיכולת המילולית מצומצמת.

זאת, לעומת מבחני אינטיליגנציה המתקיימים בגיל בוגר- ילדות, נערות ובגרות.

אבחון התפתחות הילד פרטי במכון סול

בתהליך המפרך של אבחון התפתחות הילד, חשוב שתהיו בידיים מקצועיות ומכילות. הצוות המקצועי של מכון סול יכול לספק לכם מסגרת זו.

למה לעשות אבחון התפתחותי פרטי במכון סול?

  • כל האבחונים במסגרת המכון נערכים על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, מנוסים ומומלצים.
  • האבחונים נעשים במקצועיות ורגישות מירביים, תוך מתן יחס אישי ומכיל, ואפשרויות לסיוע נוסף בהמשך הדרך.
  • תהליך האבחון מתקיים בהתאם לדרישות משרד הבריאות, ולכן דו”חות האבחון שלנו תמיד קבילים בועדות משרד החינוך וביטוח לאומי.
  • זמינות התורים שלנו היא מהגבוהות ביותר בארץ.
  • דו”חות האבחונים נכתבים בזמן הוגן, ללא התפשרות על איכות ופירוט.

צרו איתנו קשר לשיחת ייעוץ מקצועית חינם, לקבלת פרטים נוספים וקביעת תור:

זקוקים לייעוץ מידי? חייגו: 03-5233757

קישורים לאתרים חיצוניים

זכויות אבחון התפתחות הילד- אתר כל זכות

אבחון אוטיזם- אתר משרד הבריאות

אבחון ילדים בגיל הרך מחיר

מחיר אבחון פסיכולוגי או פסיכיאטרי/נוירולוגי בגיל הרך משתנה. אם הפנייה היא לשירות ציבורי, העלות מסובסדת ואף בחינם, ברוב המקרים. יחד עם זאת, לרוב ההמתנה הינה ארוכה (כשנה עד שנה וחצי).

לכן, הורים רבים מעדיפים לפנות לשירות הפרטי, במטרה “להרוויח” את הזמן ולסייע לילד כמה שיותר מהר.

החלטה זו כרוכה בפנייה לשירות פרטי. אבחון פסיכולוגי בגיל הרך עולה כ-5,000-6,000 ש”ח ויותר (כולל מע”מ) ואבחון פסיכיאטרי/נוירולוגי רפואי בגיל הרך עולה כ-4,000 ש”ח ויותר (כולל מע”מ).

ברוב המקרים, קופת החולים מסכימה להחזיר כסף להורים, כיוון שתורי ההמתנה שלהם ארוכים.

יתרון של אבחון פרטי בגיל הרך

שירות של אבחון בגיל הרך פרטי ניתן כשבועיים לכל היותר מרגע הפנייה. בשירות הפרטי מועסקים אנשי מקצוע (פסיכולוגים ופסיכיאטרים) מומחים בלבד.

זאת, לעומת השירות הציבורי, שם מועסקים לרוב מתמחים, אשר ברוב המקרים אינם מנוסים מספיק על-מנת לזהות ולהבחין בין אבחנות מסוימים.

עניין זה חשוב מאוד, שכן עלול לגרום לשגיאה באבחנה, בין למשל אבחון של אוטיזם, לעומת אבחון של מוגבלות שכלית התפתחותית.

מהו אבחון פסיכולוגי ופסיכיאטרי בגיל הרך?

אבחונים בגיל הרך יכולים להיעשות כבר מגיל כמה חודשים, גם אם הילד אינו יכול לדבר או ללכת.

אנשי מקצוע ספציפיים, אשר עברו הכשרה מתאימה מטעם משרד הבריאות, הם אלו אשר יכולים לאבחן תסמונות מסוימות והפרעות, כגון אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית ועוד.

האבחון בגילאים אלה נעשה בהיסמך על אינטראקציה הורה-ילד, מחוות לא מילוליות של הילד, מבטים מסוימים, תנודות בגוון הקול ועוד.